Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Jesteśmy oficjalnym partnerem programu:

Więcej o programie: https://aftermarket.zf.com/pl/pl/portal-aftermarket/

Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów Częstochowa Śląsk – tylko z GearMar Dynamics!

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów to nadal problematyczny temat w Polsce. Na rynku wzrasta ilość samochodów z automatyczną skrzynią biegów. Szacunkowo około 20% samochodów w kraju posiada automatyczną skrzynię biegów. Niestety ilość warsztatów oferujących naprawę takich skrzyni lub wymiany w nich oleju nie wzrasta. Mechanicy obawiają się problemów z działaniem skrzyni po źle przeprowadzonej wymianie oleju. Jedynie wymiana tą metodą umożliwia wymianę całego oleju w skrzyni. Dla porównania wymiana metodą statyczną w większości przypadków umożliwia wymianę ok 50-60% oleju, zdarzają się opinie, że nawet tylko 30-40% oleju zostaje wymieniona tą metodą. W obu przypadkach olej nadal będzie zanieczyszczony lecz w mniejszym stopniu ponieważ tylko rozmieszaliśmy stary i nowy olej.

Zobacz, skąd najczęściej przyjeżdżają nasi klienci.
dolnośląskie:
Jelenia Góra, Legnica, Wałbrzych, Wrocław

łódzkie:
Pabianice, Piotrków Trybunalski, Tomaszów Mazowiecki

małopolskie:
Kraków, Nowy Sącz, Oświęcim, Tarnów

mazowieckie
Płock, Radom, Siedlce, Warszawa

opolskie
Brzeg, Kędzierzyn Koźle, Nysa, Opole

podkarpackie
Mielec, Przemyśl, Rzeszów, Stalowa Wola

śląskie
Częstochowa, Gliwice, Katowice, Sosnowiec, Zabrze

Dlaczego powinniśmy wymieniać olej?

Regularna wymiana oleju pomoże uniknąć szarpania podczas ruszania czy przyśpieszania. Jeśli zapomnimy o wymianie oleju skrzynia będzie zmieniać biegi znacznie dłużej oraz możemy doprowadzić do uszkodzenia skrzyni. W skrzyniach zużywają się elementy takie jak koła przekładni czy łożyska które powodują zanieczyszczenia oleju. W „automatach” znajdują się mokre, wielotarczowe sprzęgła które przez utlenianie zanieczyszczają olej. W wymagających dla skrzyni sytuacjach temperatura pomiędzy tarczami może osiągnąć nawet 400 stopni Celsjusza co także przyczynia się do utleniania, zabrudzeń, zmniejszania zdolności smarujących oraz myjących oleju. Zużyty olej nie spełnia odpowiednio także funkcji chłodzącej.

Przy wymianie statycznej oleju w automacie udaje się wymienić maksymalnie 50% oleju. Kolorem różowym oznaczyliśmy olej który pozostaje nie wymieniony w skrzyni biegów. Tylko olej zaznaczony na zielone zostaje wymieniony.

Olej w automatycznej skrzyni biegów powinien być wymieniany średnio pomiędzy 60 a 100 tys kilometrów.

Tylko dynamiczne czyszczenie preparatem oraz dynamiczna wymiana oleju wyczyści wszystkie kanały, przewody, konwerter czy zawory sterujące. Polega ona na podłączeniu maszyny do obiegu oleju skrzyni biegów oraz czyszczenia i wymiany w czasie pracy silnika. Zabieg usuwa stary olej wraz z osadami ze skrzyni oraz zastępuje go nowym, świeżym olejem. Nie ma tutaj ryzyka pracy skrzyni “na sucho”. Przy użyciu profesjonalnego sprzętu jak nasz wymiana jest w pełni sukcesywna i co najważniejsze także bezpieczna. Nasze urządzenie umożliwia wymianę oleju w większości dostępnych na rynku modeli skrzyń automatycznych.
Warto zaznaczyć, że wymiana oleju nie naprawi skrzyni biegów jeśli jest ona uszkodzona.

Po wymianie maszyna drukuje raport z wymiany oleju oraz czyszczenia skrzyni.

Nasze urządzenie do dynamicznej wymiany oleju to Mahle ATX 180.

W ramach wymiany oleju oferujemy także wymianę filtra lub miski olejowej w zależności od pojazdu.

Cena dotyczy tylko usługi wymiany oleju bez płynów, całkowity koszt usługi wyceniany jest dla danego pojazdu.

Przed wymianą oleju wykonujemy diagnostykę skrzyni oraz jazdę testową dla wykrycia ewentualnych uszkodzeń skrzyni przed wymianą oleju. Po wykonanej wymianie wykonujemy jazdę próbną.

Czas wykonania usługi to 2-5 h w zależności od modelu pojazdu oraz zakresu usługi.

Cena 450zł brutto dotyczy samej usługi wymiany oleju bez płynów, filtra, środków czyszczących.

Proces dynamicznej wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów:

  1. Podpięcie przewodów do układu olejowego skrzyni.
  2. Rozgrzanie skrzyni oraz układu olejowego. Po osiągnięciu zadanej temperatury maszyna automatycznie odessa część zużytego oleju.
  3. Demontaż miski olejowej, odzysk kolejnej części oleju z układu.
  4. Wymiana miski olejowej ze zitegrowanym filtrem lub filtra oraz uszczelki miski.
  5. Płukanie oraz uzupełnianie układu olejowego.
  6. Kontrola poziomu płynu.
  7. Adaptacja skrzyni biegów komputerem diagnostycznym (jeśli wymagana)
Miło Nam poinformować, że Nasz specjalista ds wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów Piotr Bugaj, ukończył kurs z zakresy budowy automatycznych skrzyń biegów oraz dynamicznej wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów za pomocą urządzenia Mahle ATX 180.
Skrzynia biegów ZF 6HP

 
Chat  
Porozmawiaj z nami
+