Regeneracja reduktorów w samochodach Mercedes z systemem 4Matic

Napęd 4Matic – co to jest? Na czym polega jego działanie?

Nazwa 4Matic określa napęd na wszystkie koła w pojazdach osobowych marki Mercedes-Benz. Jak nietrudno się domyślić, powstał po to, byś mógł cieszyć się komfortową jazdą w każdych warunkach, bez obawy o bezpieczeństwo. Niezależnie od rodzaju nawierzchni i tego, czy jest sucha, mokra, ośnieżona czy pokryta lodem, wygoda prowadzenia pojazdu powinna być niezmiennie wysoka. To główne zadanie napędu 4Matic.

W zakres naszych usług wchodzi druga generacja napędu 4Matic – wdrożona po raz pierwszy w 1997 roku i wykorzystywana po dziś dzień. Co wyróżnia napęd 4Matic drugiej generacji? Przede wszystkim obecność centralnego mechanizmu różnicowego o konstrukcji planetarnej.

I tak jeżeli któreś z kół wykazuje niedostateczną przyczepność, zostaje precyzyjnie wyhamowywane. Jednocześnie koła o lepszej przyczepności otrzymują dodatkową moc napędową. Pozwala to na wyprowadzenie samochodu z poślizgu i komfortowego prowadzenia podczas jazdy po trudnej nawierzchni. Wszystkie trzy mechanizmy różnicowe działają w oparciu o szybkie, automatyczne impulsy hamujące. Samochody z napędem 4Matic posiadają jednostopniową skrzynię rozdzielczą, charakteryzującą się otwartym mechanizmem różnicowym, którego zadaniem jest wyrównywanie mocy napędowej między przednią i tylną osią.

Po czym poznać, że napęd 4Matic jest uszkodzony?

Istnieją pewne niepokojące objawy sugerujące uszkodzenie napędu 4Matic. Poniżej wymieniamy trzy najpowszechniejsze:

  • postępująca utrata mocy (w skrajnych przypadkach samochód może się zatrzymać i „odmówić posłuszeństwa”);
  • metaliczne dźwięki wydobywające się spod samochodu w środkowej jego części;
  • mniejsza moc biegów terenowych, będąca objawem efektu wydłużania się łańcucha w reduktorze.

Lista samochodów Mercedes z napędem 4Matic

Klasa C:

  • C 250 CDI 4MATIC BE (BlueEFFICIENCY);
  • C 300 CDI 4MATIC BE;
  • C 350 4MATIC BE.

Klasa E:

  • E 250 CDI 4MATIC BE;
  • E 350 CDI 4MATIC BE;
  • E 300 4MATIC BE;
  • E 350 4MATIC BE;
  • E 500 4MATIC BE.

Klasa CLS:

  • CLS 350 CDI 4MATIC BE;
  • CLS 500 4MATIC BE.

Klasa CLS Shooting Brake:

  • CLS 350 CDI 4MATIC BE;
  • CLS 500 4MATIC BE.

Klasa S:

  • S 350 BlueTEC 4MATIC;
  • S 350 4MATIC BE;
  • S 500 4MATIC BE.

Klasa CL:

  • 500 4MATIC BE.

Klasa M:

  • ML 350 4MATIC BE;
  • ML 500 4MATIC BE;
  • ML 250 BlueTEC 4MATIC;
  • ML 350 BlueTEC 4MATIC.

Klasa GLK:

  • GLK 220 CDI 4MATIC BE;
  • GLK 220 BlueTEC 4MATIC;
  • GLK 250 BlueTEC 4MATIC;
  • GLK 350 CDI 4MATIC BE;
  • GLK 350 4MATIC BE.

Klasa G:

  • G 350 BlueTEC L 4MATIC;
  • G 500 4MATIC.

Klasa GL:

  • GL 350 BlueTEC 4MATIC;
  • GL 500 4MATIC BE.

Klasa R:

  • R 350 CDI 4MATIC;
  • R 350 BlueTEC L 4MATIC.

Naprawa napędu 4Matic w GearMar Dynamics

Wiedza i kompetencje przekładające się na wieloletnie doświadczenie w naprawach reduktorów 4Matic. To najlepsze świadectwo tego, że możesz nam zaufać. Możesz mieć pewność, że oddajesz swój samochód w dobre ręce. Fachowe i mające za sobą wiele zrealizowanych napraw.

Jesteśmy całkowicie pewni jakości naszych usług. Na tyle, by zaoferować Ci aż 12 miesięcy gwarancji na naprawę, bez limitu przejechanych kilometrów.

Średni czas naprawy reduktora 4Matic to ok. pięć godzin. Jeżeli w tym czasie potrzebujesz samochodu do załatwienia własnych spraw, możemy udostępnić Ci pojazd zastępczy. Wystarczy, że zarezerwujesz go przed terminem naprawy.

Możesz również poczekać na swój samochód w naszym restroomie. Czas oczekiwania umili Ci wygodna kanapa, dostęp do bezprzewodowej sieci Wi-Fi oraz telewizor. Nasz pracownik chętnie też przygotuje dla Ciebie kawę lub herbatę. W tym czasie my będziemy pracować nad Twoim samochodem.

Naprawy realizujemy głównie w naszym warsztacie przy ul. Św. Rocha 240 w Częstochowie. Nie znaczy to jednak, że jesteś zmuszony przyjeżdżać do nas w przypadku awarii reduktora. Swoją skrzynię rozdzielczą ATC możesz bowiem przesłać nam kurierem albo zlecić nam jej odbiór w systemie „door to door”. Wówczas przyślemy swojego kuriera, który odbierze uszkodzony reduktor i zwróci go po naprawie. Na specjalne życzenie możemy również wysłać sprawny reduktor jako pierwsi. W takich sytuacjach pobieramy kaucję „za obudowę”, sam reduktor natomiast montujesz samodzielnie. Kaucja wraca na Twoje konto, z chwilą, gdy uszkodzona część trafi do nas.

Postaw na wysoką jakość i skorzystaj z naszych usług.

 
Chat  
Porozmawiaj z nami
+