Naprawa i Regeneracja skrzyń rozdzielczych ATC BMW xDrive

Napęd BMW XDrive załączany jest automatycznie w momencie gdy nasz samochód uzna, że potrzebuje napędu na 4 koła. Za przełączenie odpowiedzialny jest reduktor ATC inaczej zwany VTG, wyposażony jest on w sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektronicznie. przez co 60% siły napedowej trafia na tylną oś reszta napędza oś przednią. Połączenie z DSC (w BMW jest to odpowiednik ESP) zapobiega poślizgowi czas reakcji tego systemu wynosi mniej niż 100 milisekund

Historia X-Drive sięga roku 1985 w samochodzie BMW E30, lecz na dobra sprawę nazwa X-Drive istnieje od końca lat 90. Skrzynie biegów 4×4 z reduktorami ATC sa stosowane od tamtego czasu w samochodach BMW serii X mianowicie X3,X5,X6. Samochody te zostały wyposazone w skrzynie rozdzielcze ATC różnego typu od rzodzielacza ATC 300 i ATC 350 poprzez ATC 400, ATC 450 aż do ATC 500 i ATC 700. Wyróżniamy również reduktory ATC 35L oraz 45L.

Za uszkodzenie reduktora i niewłaściwa pracę napędu XDrive najczęściej odpowiada sprzegło, któego warstwa ścieralna z czasem ulega wytarciu przez co czuć nieprzyjeme szarpanie głównie w czasie pokonywania zakrętów. Zmiana nawierzchni (mokro – sucho, asfalt – szuter, śnieg – lód, etc.) także ma wpływ na nasz napęd X-Drive, który próbuje się dostosować do warunków na drodze.
Reduktor ATC jest częścią mechaniczną narażoną na duże przeciążenia, sprzęgło wielopłytkowe zastosowane w reduktorze po jakimś czasie się zużywa przez co czuć nieprzyjemne szarpanie.

Szarpanie

Szarpanie jest najczęstszym objawem uszkodzenia skrzyni rozdzielczej ATC lecz nie jedynym, inny objawy to głośne wycie w tylnej części samochodu, problemy ze zmiana biegów, „choinka na desce rozdzielczej”.
Porozmawiaj z nami
 
Chat
 
Porozmawiaj z nami
+